Studio graficzne projektujące logo z branży prawniczej

Z reguły firmy, które są na rynku od dłuższego czasu są konserwatywne w wyborze logo. Nowe firmy, które niedawno weszły na rynek, są znacznie bardziej elastyczne. Oryginalne i zapadające w pamięć loga są coraz częściej tworzone, aby przyciągnąć niezbędną liczbę klientów. W tym artykule omówimy podstawy wyboru logo dla kancelarii prawnej.

Studio graficzne projektujące logo z branży prawniczej

Zawód prawnika obejmuje kilka sektorów. Z reguły kancelarie prawne opierają się na określonej specjalizacji, co pozwala na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Logo może być wykorzystane do podkreślenia charakterystycznych cech, pomoże konsumentowi zorientować się i zrozumieć specyfikę pracy danej firmy.

Jako główne elementy można wybrać legalne symbole z historii i mitologii: waga, młot, Themis. W logo mogą być również wykorzystane abstrakcyjne linie i kształty lub oryginalnie zaprojektowany skrót firmy.

Co najważniejsze, przy wyborze kolorystyki należy kierować się tym, jak bardzo obraz będzie zapadał w pamięć i jak pasuje do charakteru firmy. To właśnie wyróżnia dobre logo.

Nawet pobieżne spojrzenie na logo pokazuje, że większość firm wybiera ciemne, stonowane kolory. Wiele logotypów bazuje na odcieniach niebieskiego. Jest to logiczne, ponieważ uważa się, że zgodnie z jego psychofizycznymi parametrami, kolor ten wywołuje uczucie zaufania, spokoju i pewności siebie. Stosowane są również odcienie zieleni, brązu, szarości i czerni, rzadziej zaś pomarańczowy i żółty.