Fotografia produktowa
Fotografia produktowa stała się bardzo popularna, gdy sprzedaż produktów fizycznych przeniosła się ze sklepów do internetu. Wcześniej fotograf produktowy robił zdjęcia do gazetek, czy katalogów, ale dopiero internet sprawił, że ta dziedzina fotografii stała się tak popularna.
Fotografia produktowa Poznań jest dziedziną fotografii, która znajduje kompromis między rzeczywistym a artystycznym przedstawieniem przedmiotu. Jeśli kupowany przedmiot widzimy tylko na zdjęciu, musi być przedstawiony w sposób realistyczny. Granie światłem czy zbyt kreatywna kompozycja nie będą przyczyniać się do wzrostu sprzedaży.
Trzeba pamiętać, że większość ludzi kupuje właśnie oczami. Dobre zdjęcie produktowe może znaczyć więcej niż dokładny opis produktu. Owszem – opisu produktu pomoże odnaleźć się stronie sprzedażowej w wyszukiwarce, ale to zdjęcie będzie głównym argumentem, który przemówi do kupującego.
W fotografii produktowej zdjęcia muszą wiernie odwzorować kształt i kolor produktu. W fotografii produktowej najczęściej wykorzystywane jest białe tło, które nie przytłoczy fotografowanego produktu i nie zniekształci go na zdjęciu. Na początek nie trzeba kupować namiotu bezcieniowego, czy drogich lamp. Wystarczy biała kartka papieru albo zwykła ściana. Każdy początkujący fotograf może eksperymentować z tłem i światłem, by sprawdzić, jak robione zdjęcia najlepiej oddają, czym jest produkt.